Egyik nap annyira kiakadtam azon, hogy milyen bonyolult külföldi számlára valutát utalni egy magyar bankban, hogy elegem lett mindenből és nem mentem el a 47-es körtéti megállójáig, hanem fölültem az első 7-esre vagy 173-esre, amely szembejött velem. Régen abbahagytam a buszozást a körtér és az Astoria között, emlékeim szerint amikor újraindult a villamosforgalom a Szabadság hídon. Sebaj, mondom, kipróbálom ezt is. Állítólag gyorsabb.
A frászt. Kész csoda, hogy nem előzött meg egy másik busz. Mi ugyan nem előztünk meg egyet se, bár vezetőnk tett rá egy-két kísérletet – épp egy hasonló sorsú 7-essel vagy 173-assal szemben. Meleg volt bent és büdös mint a bűn, közben mellettünk szó szerint elsuhantak egymás után a villamosok, vígan a Szabadság hídra, és igen, irigyeltem a rajtuk ülőket. Kicsit mérges voltam magamra, hisz tudtam, hogy én is köztük lehettem volna.
Nem vitatkozom azzal, hogy a busz alapból gyorsabb tud lenni, nem tagadom, hogy nagyobb a sebessége a villamoséhoz képest, ám van egy körülmény, amelyről sokan hajlamosak megfeledkezni. A villamos menetrendje úgy van összeállítva, hogy ne alakuljanak “dugók” a vágányon. Sőt, ha valaki valaha is várt pl. a Bertalan Lajos utcai villamosmegállóban, az tapasztalhatta, hogy a villamosok irányonként váltogatják egymást: egy a Deák felé, egy a Batthyány felé, egy a Deák felé, 18-as (mivel a 18-as és a Batthyány felé közlekezdő villamosok mind ritkábban járnak, mint a Deák felé közlekedő 47-es-49-es pár.) A villamos ugyan nem tud beelőzni, ám hányszor nyílik lehetősége egy hetesnek megelőzni bárkit is, különösen csúcsórában? (Márpedig az átlagos hallgató reggel, csúcsórában megy egyetemre, és akkor értelemszerűen sokkal jobban siet, mint az esti csúcsórákban, amikor (pardon, ha) hazamegy. ) Kíváncsi vagyok, készített-e valaki statisztikát arról, hogy évente hány órát tölt értelmetlen, elkerülhető dugókban a 7-es – 173-as páron? Énnekem ez az idő és tökéletesen elég volt, statisztika nélkül is, hogy levonjam a számomra releváns következtetéseket:
Egy busz csak buszsávon tud egy villamosnál gyorsabban hajtani.
Buszsáv nincs mindenütt
Ha a buszsávra kerülve, a busz be is tudja hozni a különbséget, attól nem fognak regenerálódni az idegeim és a várakozás alatt elhasznált agysejtjeim
Mostanában végre biciklizni is kezdtem, de arról majd legközelebb.