Újbudán nemrégiben új szakértő vette át a jegyzői feladatokat, aki csak annyiban új, hogy előtte másutt dolgozott – éspedig Törökbálinton és Érden. Bemutatkozóul szolgáló interjújában az azonos nevű újságban Újbuda új jegyzője egy új világot kíván építeni, melynek szerinte egyik alappillérének a papírmentes hivatal kialakításának kell lennie. Derék elhatározás, annál is inkább, mert már az Új Magyarország fejlesztési tervben is lefektették a papírmentesítést mint alapvető célt, ami Újbuda polgármesteri hivatalát illeti.
A papírmentes során a szakember előző két munkahelyén elért eredményeket tűzte ki célul. A következőket mondta el róluk:
“Ott már teljesen papírmentes a képviselő-testület munkája, minden elektronikusan, az internet segítségével működik. A Hivatal dolgozói is elektronikus úton tartják a kapcsolatot egymással. Csak a papírmentes munka bevezetésének évében, 2008-ban 4 millió forintot spórolt meg Törökbálint Önkormányzata de ez a módszer az ügyintézést is jelentősen felgyorsítja. “
(Újbuda, XXI. évf., 13. szám, 1. oldal)
Ugyanis minden bizonnyal szavahihető emberrel van dolgunk, nincs okunk kételkedni abban, hogy 4 milliót spórolt meg a hivatal, az meg mindenki számára világos, hogy – legalábbis azok számára, akik tudják kezelni – az elektronikus ügyintézés egyszerűbb. Ám furcsa módon hiányzik innen az a megfigyelés, hogy sokkal kornyezetbarátabb! Nem teszi egyértelművé azt, hogy hány fa életét mentenénk meg, mennyi vizet spórolnánk meg, ha kevesebb papírt használnánk fel ügyintézés közben!
Sok sikert kívánok Újbudának. Hajrá! És nagyon örülnénk, ha egyszer hívószámokat se kellene húznunk.