A városi légszennyezettség és annak hatásai

A levegő, illetve az atmoszféra az ember természeti környezetének egyik legfontosabb eleme.

Fotó: google képek

 

Tiszta levegőt a természetben gyakorlatilag nem találhatunk, mivel az mindenütt az emberi tevékenységek következtében szennyezett. A környezet szennyeződés köréből a légszennyeződés éri legközvetlenebbül az embert. Ilyen állapotról akkor beszélünk, ha a levegő természetes alkotórészeinek mennyisége tartósan eltér a normálistól, vagy idegen anyagok, por, füst, gáz, köd, korom, gőz és szag formájában olyan mennyiségben jutnak a levegőbe, hogy az ember egészsége és közérzete kedvezőtlenül alakul. Továbbá kedvezőtlen higiéniai állapotok alakulnak ki, csökken a látótávolság, kellemetlen szagok keletkeznek, a fémek korrodálódnak, az épülethomlokzatok, emlékművek rongálódnak, a növényállomány károsodik.

Fotó: google képek

 

A hőerőművekben, az ipar hőenergia felhasználásában, a magánlakások egyéni fűtéssel történő tüzelőanyagainak felhasználása során a legelterjedtebb szennyező anyag a kén dioxid, a szén monoxid, a nitrózus gázok, a szénhidrogének, a korom és a különböző szilárd anyagokat tartalmazó ülepedő és szálló por.

A gépkocsi közlekedés a városi levegőszennyeződés legelterjedtebb formái közé sorolható. A világon a gépkocsik száma évente folyamatosan (milliós nagyságrendekkel) növekszik, amely azt vonzza maga után, hogy nő a levegőbe kibocsátott káros anyag mennyisége.

A kipufogógázok körülbelül 200 féle káros összetevőt tartalmaznak, melyek közül a legveszélyesebbek az ólom és a benzol. A legjellemzőbb kibocsátott káros anyagok pedig a szén –monoxid, a nitrogén oxidjai, a szén-hidrogének, a rákkeltő benzpirén, aldehidek , s a kénes gázok.(Nagy ,2008)

Az egyéni fűtéssel felszerelt magánházak és háztartások légszennyező hatásai az elégetett tüzelőanyag fajtájától, összetételétől és az elégetés tökéletességétől függ. Közismert tény, hogy a háztartási tüzelés, fűtés levegőszennyező hatásának fő oka a tökéletlen égés.

Levegőszennyezés okozza a füstködöt, amely a redukáló (kén-dioxid) vagy az oxidáló (ózon, nitrogén-oxid) anyagok jelenlétében, illetve a kétféle szennyeződés hatására keletkezik.

Az egyik leggyakoribb szennyező anyag a toxikus és korrodáló kén-dioxid, amelynek terhelő hatása szorosan összefügg a növekvő energia-felhasználással.

A belső városrészekben a szén-monoxid (CO) tartalom tízszerese a légkör természetes CO-tartalmának, amit a gépjárműforgalom folytonos növekedése még tovább ront. Egy személygépkocsi óránként 3 m3, egy tehergépkocsi pedig 6 m3 szén-monoxidot bocsát ki, így a nagy forgalmú helyeken rendszeresen kell számítani a szén-monoxid megengedett határértékének túllépésével.

Fotó: google képek

 

A városok levegőjében rendszerint sok a por, a talajrészecske, hamu, korom, virágpor stb. A levegő portartalmának lekötésére az erdő különösen alkalmas. Egy hektár erdő 50 tonna port is képes a levegőből kiszűrni egy év alatt. Az egyes növényfajok természetesen eltérő mennyiségű port képesek megkötni, amit a települések zöldterületeinek fejlesztésében, illetve a növényültetési tervekben figyelembe kell venni.

Az utcai por ólomtartalma elsősorban a gépjárművek kipufogógázából származik. Az ólom a levegőből, illetve a vízzel és a táplálékkal szájon át az ember szervezetébe jut. A városlakók vérének átlagos ólomtartalma 0, 32 ug/ml; vidéken csak 0, 23 ug/ml. A/ ólom toxikus határa a vérben 1, 2 ug/ml, de 0, 3-0, 4 ug/ml-es értéknél az emberi szervezet már veszélybe kerül. Az utóbbi néhány évben jelentős és hatásos intézkedések történtek Magyarországon a gépjármű-üzemanyagok ólomtartalmának csökkentése érdekében, a közlekedési eredetű ólomveszélyeztetettség tehát csökkent. A városokban és az ipari területeken lakók a szennyezett levegő miatt gyakran szenvednek légúti megbetegedésekben. Különös veszélyt jelentenek a levegőben a nehézfém-ionok és a toxikus szerves kémiai anyagok.

Környezet-egészségügyi szempontból úgyszintén fontos a városok levegőjének pollen- és gombaspóra-tartalma. A levegőszennyeződés bizonyítottan fokozza a pollenallergia kialakulását. A levegőben előforduló pollenfajokat meghatározza a város, illetve az uralkodó szél irányában levő növényzet, így az utak, a parkok fái és cserjéi, a gyepek és - főként - az elhagyott, gondozatlan területek növényei. A pollenallergiát leginkább a széles körben elterjedt és nagy pollentömeget adó gyomnövények, szántóföldi növények, fák és cserjék idézhetik elő. Magyarországon a tavaszi pollenallergia fő okozói a fűfélék (angolperje, csomós ebír, csenkeszfélék, franciaperje, csillagpázsit stb.), emellett a fák közül főleg a nyírfa. A legveszélyesebb pollenallergiát okozó növény a parlagfű (Ambrosia elatior), amely igen gyorsan elterjedő, igénytelen, szinte mindenhol előforduló gyomnövény. Elsősorban az elhanyagolt, gondozatlan területeken terjed, ami akár a városi zöldfelület-gazdálkodás vagy a városhigiéné indikátora is lehet.

 

Városfásításnál lehetőleg kerülni kell azokat a fa –és cserjefajokat, a melyek pollenje az emberi szervezetbe kerülve allergiát okozhat.

Növelni kell a zöldfelületeket, csökkenteni a gépjárműforgalmat ez a járható megoldás.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hatodikelem.blog.hu/api/trackback/id/tr143319806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

János Bereczk 2018.08.22. 13:02:30

Amikor azt olvasom, hogy a légszennyezés, egyéni fűtések és járművek
kiáramló gázai révén jönnek leginkább létre, kifogásolva némelyik
fűtőanyagot, nevezetesen a lignitet, mondván tökéletlen égés eredménye
következtében, miközben azt tapasztalom a szomszédok lengyel és német szene lényegesen több kormot bocsájt ki, akkor hol is a hiba?
A motorok, érthető módon, azért kapták a belső égésű nevet, mert a zárt térben létrehozható égéshez, szikra gyújtás szükséges, amit csak
(14,7-1) keverési aránynál lehetséges, ez viszont a tiszta égés keverési arányát kizárja!!!
Ha a kazán fűtéseket vizsgáljuk, az égés feltételeit, kívülről szabályozhatjuk. Persze ehhez sem értünk, így az égéssel fűtés végén,
a keletkezett, fűtésre hasznos, a légkörre káros anyagok, hasznosítás
nélkül kerülnek ki a kazánokból!
A TISZTA égés megvalósítása, pedig lehetséges.
Motoroknál a 'sky-aktív' kísérletek folynak, lényege a kis mennyiségű
anyag szikrával gyújtása, vagy önrobbanás, amivel a másik keverési arány begyújtható! A probléma persze ezzel még nem oldódik meg, hisz a motor sebessége, bizonyos határok között változik, megoldást talán a hibrid alkalmazás hozhat!
A kazán, (a megfelelő kazán!!) esetén, mindez kívülről, egyszerűen szabályozható és hosszú távon, beállítható!!!
Mi a lényeg? Az ENERGIAHORDOZÓT berakjuk a kazánba, felül meggyújtva
elgázosítjuk, a szükséges pillanatnyi mennyiségnek megfelelően, majd a szén tetején a gázt (CO) meggyújtjuk. Veszélyes a dologban, hogy ez a gáz magas hőfokon gyullad, felhalmozódva robban! Sokan elkövetik azt a hibát, hogy másodszor is meggyújtják, ilyenkor a robbanás akkora is lehet, hogy a fél házat elbontja, és a begyújtó személy nem éli túl!!!!!
Természetesen, van ellenszere ennek is: A "HIDROGÉN", és amikor ezt javasolom, többen ágálnak ellene!!!(ki is törölnek sok helyről!)
A szenet meglocsolom vízzel, vagy lustaságom révén, hóval együtt rakom a kazánba. A begyújtást követően, amikor már a szén teteje ég,
lecsökkentem a primer levegőt, annyira, hogy a szén izzon. Az izzáshoz is oxigén kell, ezt a víz elbontásából lopja a szén, marad
a hidrogén és a CO. A hidrogén jól keveredik a CO-val és a szekunder levegővel, így a hidrogén a parázs tetején meggyullad, magas hője
meggyújtja a CO-t, a CO elég CO2-vé, a hidrogén pedig vízzé! Máris
megoldódott a két veszélyes anyag problémája, a tűz gyors-égésű lesz,
tiszta kék lánggal, nincs füst, koromlerakódás, mindent eléget, mert
a kémény csatlakozó, nem a kazán tetején van, hanem a felénél, vissza
vezetve, így a keletkezett hő átadására több idő van.
Így fordulhatott elő, hogy a kéményem nem füstölt, sokkal kevesebb szenet (lignitbrikettet!!) és energiát pocsékoltam el, és 24 órában
csak a meleget élveztem!!!
Ha mindenki így tenne, akkor elmondhatnánk, tettünk valamit a tisztább levegőért!!!!!

János Bereczk 2018.08.22. 14:35:26

Kis szieszta után, a fafűtésről is írnék néhány sort! Ahogy a lignitet szidják, a fát úgy dicsőítik, annak ellenére, hogy a kazánjaikkal még sok gond van. A fa is, csak elgázosítva adja erejét!
Tüze primer oldalon nem szabályozható, teljes levegővel égethető!
Közben gázok szabadulnak fel, ezek égetése 300°C feletti levegővel lehetséges. Mivel a kémény itt is felül megy ki, 'némi' pazarlásról beszélhetünk, Mivel a kazán egy alsó ajtóval is megoldható, az égéstermék lejjebb kivezethető, a 'zsákban' összeadódó meleg magasabb
hőfokot ér el, egy csőben a szekunder levegőt felmelegíthetjük, majd
sok kis furaton a gázhoz keverjük. ha a gáz eléri a hideg falat, már nem ég el, megy a szabadba. A tüzelőt rendszeresen rakni kell, a +hőt
puffertartályban kell tárolni! Csak elégetni, gazdaságtalan!!!!

Egyesek még reménykednek, hogy automatizálható, a kísérletek folynak
a panaszáradat nagy, de kísérletezőknek jó elfoglaltság!
Persze a fának vannak változatai: Apríték, pellet, fabrikett,forgács.
mindegyikhez más kazán kell, de az égés feltételei ugyanazok.
elektromossággal túlkomplikálni nem érdemes! Állandó felügyeletet
igényel!!!!

János Bereczk 2018.08.23. 07:47:45

Növelni a zöld felületet és csökkenteni a jármű forgalmat!
Nem 100%, hogy ebbe az irányba megyünk, van ahol az erdőt tarra vágják,
mert exportképes, és a bevételek úgy tűnik fontosabbak, meg a bútoripar is ebből él, a fa sok helyen hasznosítható! Újra telepítése esetén, időigényes, az erdész hallgató szerint is 80-100 év, mire kifejlett erdő lesz!
Az autóipar, ma Magyarországon húzó ágazat és a fejlődésével lépést tartani nem egyszerű, meg hát káros anyag kibocsájtása is szennyezi a környezetet. Mit tesznek az autógyártók a káros anyagok koncentrációja ellen? Keresnek olyan területeket, ahol még van lehetőség a környezetterhelésére és szétszórják a gyártást, akkor az egyes területeken ugyan
romlik a helyzet, de mondhatják náluk csökkent a káros anyag kibocsájtás! Ilyen egyszerű, a kecske is jóllakik, mégis marad káposzta is!!!
A fejlesztés ugyan folyik, de a teljes járműállomány lecserélése sem megy máról holnapra. Az E-autók fejlesztése, még elfogadható, azonban
komoly gát az akkuk teljesítménye, súlya és a töltőrendszerek kiépítése, valamint a szükséges áram termelése, amit szénerőművekben környezet szennyező módon, vagy atomerőműben, vagy napenergiából állítanak elő, nem olcsó beruházásokkal,tehát melyik ujjunkat harapjuk meg! Egy biztos, a sok kis erőmű, nem szennyez koncentráltan, így a városok levegője tisztulhat, meg az E-autók
városi használata sem fog ártani!
Mi lesz a kiöregedett aksikkal? Már erre is találtak megoldást, a stadionok, vagy a háztartások kis 'naperőművei' hasznosíthatják, vagy
nagy energia tárolókban!
A robbanómotorok, még nem válnak feleslegessé, fejlesztésükre sok helyen van még szükség! A repülés terén bekövetkezett kudarc, azt
jelzi meggondolatlanul nem érdemes rohanni, annak ellenére, hogy az utóbbi időben, sok kis motoros gép is lezuhant, legtöbbször motorhiba miatt! Különösen a repülés, a kisgépek fejlesztése fontos, de itt olyan energiára van szükség, ami a felszállástól a leszállásig képes erejét kifejteni,és ez ma is még a robbanómotor! Persze ez a kifejezés sem helyes, mert a gyors-égésű motor lenne a megfelelő, ami
súlya, teljesítménye alapján, alkalmas erre: tíz hengeres, 1000cm3,
80LE, 3kg!!!! A biztonságot jelentősen növelné, akár 3 motor beépítése, a súly még így is töredéke lenne a mai motoroknak!!!!
Benzin: Nagy hiba lenne ezt az energiát ismét szabadban elégetni mint
régen!
Vannak megoldásra váró problémák, nem a kormot, újabban pernyét okádó kémények szűrését, vagy a katalizátorokban utókezelni a kipufogó
gázokat, hanem ahogy a kazánban a tiszta égés a cél, úgy a motorok
környezetszennyezése is csökkenthető, vagy megoldható!!!
Miért? Mert a hibrid technológiában, mindkét rendszer alkalmazható lenne, a két súly kompenzálná egymást!!!

János Bereczk 2018.08.23. 14:17:37

Már kezdtem aggódni, mire elérek a városok levegőszennyezéséhez, nem tudok belépni! Nyilván, ez is az én hibám!!!
Szóval az a helyzet, bármi is történjen, fűtés, jármű, helyi közlekedés, erőmű, mind valami szennyező forrás! Megszüntetésük lehetetlen, de a szennyezés csökkentése reális lehetőség!
Az egyik írásomra, az volt a válasz, ha tudnám hány mérnök tudása kellett, az erőmű létrehozásához..... Utána néztem és ledöbbentem.
Ahhoz, hogy egy erőmű jól működjön, maximum 30-50 mérnök munkájára gondoltam, mondván a feladatok sokfélesége, jobb ha egy kézben van aki átlát minden feladatot még akkor is, ha nem specialistája, a részleteknek,
ami olyanok irányítása alá kerül, akik a legkisebb feladatokat is
megvalósítani tudják, átlátják, gyakorolják!
Aztán ezt már nekem írta, hogy orvosra is szükség lenne! Teljesen egyetértettem vele, egy nagy környezetre ható kazánnak, ilyen
képesítésre is lehet szüksége, de nekem más is eszembe jutott,
környezetvédelmi mérnökre is szükség lenne, aki a üzemeléssel kapcsolatos környezeti hatásokat felügyelné!!!!!!
Vegyük úgy, hogy minden rendben van az erőmű körül, már csak egy füstszűrő egység hiányzik a kéményhez, tehát valami gond mégis van, a szmog néhány napra betakarta a várost!!
A város völgyben található, körülötte sok-sok házzal, ahol
fűvel-fával, gázzal és minden mással fűtenek! Van azonban bánya, jó
minőségű szénnel, csak az a probléma, hogy elégetve füst és korom száll a völgy felé, mert a fűtéshez nem értenek, és mi a hibás, ugye a szén! Azt is írtam, talán érdemes lenne ott is rendet rakni, mert
hiába a milliárdos berendezés, ha több ezer ház problémája nem megoldott! És a példa nem egyedi!!!
Egy iskola spórolás címén ráállt, a szuper olcsó szalma fűtésre, hisz ingyen kapták a tüzelőt. Annak rendje-módja szerint el is égetik, de
már vásárolnak aprítógépet, gyűjtik a falevelet és minden éghető anyagot, amivel lassan elérik, a szemétégetés kategóriáját. Talán
végig lehetne gondolni, mit miért teszünk! A riporter kérdésére a válasz, azért füstöl a kémény, mert a szalma így ég. Igen elég!

CO a kéményekben, a kipufogókban, ha ezt kiengedik, mivel megy az autó, mivel fűtünk! Egyesek felvetették, a fűtéshez is lambda szonda és katalizátor kell. Én a szénmonoxid meggyújtásához, a hidrogént használom. A motorban, a hidrogén gyújtja meg a szenet, a szikra "csak" erre képes, aztán az égéshez a levegő oxigénje kell!
A kéményben a CO, ha izzó korommal találkozik "ROBBAN"! Ezeket a
kazánban kell elégetni, a kémény és a kazán belsejében, csak szürke hamu lehet, ahogy a kipufogó végén is ez látható, ha minden rendben van. Ezért mondták a diesel botrányra, a motor kifogástalan a kipufogógáz minőségéért, a kipufogó felel!!!! (ugye nem rossz!)

Kazánban keletkezhet NOx? Aligha, hisz a folyamatok oxigén szegény térben játszódnak le, alul a szén izzásához kell az oxigén, az égésnél a CO meggyújtására, a fűtőtérben már csak CO2 és nitrogén harca folyik, égés már nincs, a két gáz hidegen távozik!!!!

Természetesen, ezeknek a folyamatoknak van régről hagyománya, mit miért tettek, megfigyeléseken alapultak. Ma számtalan műszer,
tudományosan megállapított adat áll rendelkezésre, a megoldás mégis várat magára. Valószínű a problémák mindegyikét, (sőt biztos!!) sok
szakember együttműködése oldja majd meg, én csak kíváncsiságom révén
foglalkozom a problémákkal, hátha valamit mégis segítek!!!!!

Egy-két problémát sikerült megoldanom. Ugye mindenki hibázhat és a hibákból többet lehet tanulni, azért javasolom a fiataloknak, ha
magasabb iskolákban végeznek, tudásukkal sose legyenek elégedettek,
"a jó pap is holtig tanul!"
Fejfájára ez kerül: "tanulmányait befejezte!"

Hiányoltam a villanyszerelő papírt, jelentkeztem vizsgára:
Tétel: Nullával egyesített földelés?
Válasz: "Nagy baromság, '0' szakadás esetén, a védelem fázis alá kerül!!!!"
Döbbenet, kiküldtek, majd úgy 20 perc múlva, jött egy vizsgáztató:
Neked meg van a vizsgád, nekünk öt évre a munka.

3000m3 víztározó leeresztőszelepe elromlott. Mondtam a kollégáknak, hogyan csináljuk, a medence tele van. Nem értették, de hallgattak rám. Leszereltük a régi fedelet, a zárt szelepen nem jött ki víz. egy kolléga a csere darabbal ott állt, ugrásra készen. Most megnyitom a víz, az egy km-en lejős csőbe ömlött, majd lezártam. a csőben vákuum
keletkezett, kiemeltem a szívet, mondtam most rakd bele az újat!
Kész, lecsavarozták a fedelet, majd a mérnöknek is elmagyaráztuk.
Ő ezt nem merte volna megcsinálni, vallotta be, de már érti!!!

A Hatodik Elem

A négy ősi elem: levegő, tűz, víz, föld; az ötödik elem: a szerelem; a hatodik elem: a környezettudatosság!

Címkék

agrárképzés (1) agro (1) aktivisták (1) alga (1) algák (1) állat (19) állatkínzás (4) állatlínzás (1) állatok (8) állatvédelem (18) almásfüzítő (2) alternatív energia (2) apple (1) áram (1) áramforrás (3) arktika (2) atoerőmű (2) atom (4) atomenergia (8) atomerőmű (1) autó (1) autodidakta mérnök (1) autózás (5) balaton (2) baleset (1) barefoot college (1) belföld (3) benzin (1) bihar (1) bikaviadal (1) billentyűzet (1) bio (1) biomarine (1) biotechnológiák (1) bme ezk (2) brasilia (1) brazília (1) brit tudósok (2) brundtland (1) budapest (1) budapesttakarékosság (1) bulgária (2) bunker roy (1) coca cola (1) cohn bendit (3) család (3) csomagolás (1) cunami (1) deepwater horizon (1) dell (1) demokrácia (4) design (4) dohányzás (4) duna (1) durban (1) egészség (15) egészségügy (8) egyetem (3) élelmiszer biztonság (8) életciklus (1) életmód (52) életmódtisztaság (1) ember (6) emberi méltóság (2) energia (9) energia hatékonyság (4) energia takarékosság (16) ensz (2) erdő (1) erdőirtás (1) erőmű (1) események (26) ételhulladék (1) étkezés (2) eu (6) európai unió (3) exxon (1) faj (1) felsőoktatási törvény (1) fenntartható fejlődés (7) fenyő (2) film (1) flashmob (1) foci (1) fogyasztó (3) föld (1) franciaország (6) françois hollande (1) fukushima (1) gasztro (4) gasztronómia (7) gazdaság (35) gazdaságosság (1) gazdaságos életvitel (2) gázkiömlés (1) gedeon (18) geotermikus energia (2) globális felmelegedés (3) globalizáció (1) gödör (1) greenpeace (2) gyilkosság (4) hagyományok (6) hajók (1) hajóturizmus (1) harlem (1) hazai termék (1) házasság (1) háziállat (1) háztartás (7) hellókarácsony (3) hétvége (1) hibrid (1) hivatal (1) (5) hp (1) hulladék (2) hulladékcsökkentés európai hete (1) hulladékgazdálkodás (2) hummer (1) hunnia (1) idő (2) igazságszolgáltatás (1) igazságügy (1) illés zoltán (1) india (2) interjú (1) ipad (1) ipar (10) ivartalanítás (3) jangce (1) japán (1) jég (2) jegesmedve (1) jéghoki (1) jégpálya (1) jóga (1) jövő (2) k2 (1) kafkaz (2) kanada (1) karácsony (4) karácsonyfa termelés (1) kardos horváth jános (1) kaukázus (2) kender (1) képmutatók (1) kérdés (1) kerékpár (1) kert (1) kertépítés (2) kertészet (3) kiállítás (3) kína (2) kisgazdák (2) klímacsúcs (1) klimaváltozás (1) klímaváltozás (8) kóla (1) komposztkészítés (1) kőolaj (1) kormány (1) környezetpolitika (18) környezettudatosság (70) környezettudtosság (1) környezetvédelem (27) környezetvédelmi politika (5) környezetvédők (5) közlekedés (9) közös jövőnk (5) köztársasági elnök (1) közterület (2) külföld (36) kullancsok (1) kultúra (4) kutyák (1) labdarúgás (1) lábnyom (2) légszennyezettség (4) levegő (9) life (1) logitech (1) magyarország (9) magyar kormány (2) magyar termék (2) marcoule (1) mcdonalds (1) média (1) médiatörvény (1) megújuló energiaforrás (1) megújuló energiaforrások (1) méhészet (1) mérgezés (1) mérgező anyagok (3) méz (1) mezőgazdaság (10) michael jackson (1) mikroalga (1) műanyag (3) műkorcsolya (1) munkamorál (1) nádas (1) nanotechnológiák (1) napelem (1) napenergia (3) napfény (1) napkitörés (1) németország (1) nicholas sarkozy (2) nicolas sarkozy (1) növények (12) növényi kémia (1) nyersolaj (1) ökokatasztrófa (5) ökokuka (42) ökopop (1) ökosítások (2) ökouka (1) oktatás (2) olaj (1) olajfolt (1) olajszivargás (1) olaszország (1) olcsó munkaerő (2) olimpia (1) ólom (1) omék (1) orbán viktor (2) őstermelő (1) pályázatok (1) papírmentes (1) párizs (1) pazarlás (6) pedofil (1) pet palack (1) piac (1) pihenés (1) pláza (2) politika (16) politikus (1) problémamegoldás (2) pvc (1) rabszolga (1) radioaktív hulladék (2) rasszizmus (1) robbanás (1) sarko (1) sárközy (1) sarkvidék (2) sebességkorlátozás (1) shell (1) síelés (1) (2) sötétzöld (1) sport (5) steve jobs (1) sugárzás (2) svájc (1) szálló por (1) szánkó (1) szatyor (1) szél (1) szelektív hulladékgyűjtés (11) szélenergia (1) szélerőmű (1) szemét (3) szemetelés (7) szennyezés (20) szex (2) sziget (1) szilisztra (1) szmog (4) szófia (1) szólásszabadság (1) szőrme (1) takarékosság (12) találmányok (1) társadalom (25) tavasz (1) tech (21) technológia (1) tél (2) telefon (1) téli sport (1) tenger (1) termékek (5) természet (2) természeti katasztrófa (3) természetvédelem (4) terror (1) teszedd (1) tévhitek (2) tisztaság (7) (1) törmelék (1) tragédia (2) tudomány (18) tüntetés (3) turizmus (1) újrahasznosítás (7) ünnepek (4) usa (1) üzemanyag (1) üzlet (2) választások (2) válság (2) város (3) városi élet (3) vegyszerek (2) veszély (1) vidék (1) világbajnokság (1) világfórum (2) világkonferencia (3) villamos (1) virág (2) vitamin (1) vitosa (1) víz (3) vízi sport (1) víz szennyezés (2) vörösiszap (2) vörös dani (1) wwf (2) zeitgeist (1) zene (1) zöld (27) zöldség (2) zöldségek (2) zöld gazdaság (11) zöld oldalak (3) zöld politika (9) zöld politikusok (1) zöld szervezetek (2) zöld technológia (1) zöld vállalatok (1) Címkefelhő

Közösség

Visit The Venus Project

legutóbbi hozzászólások

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30